De eerste paar dagen - Reisverslag uit Hoodsport, Verenigde Staten van Linsey Haastregt - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Hoodsport, Verenigde Staten van Linsey Haastregt - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Linsey van Haastregt

Blijf op de hoogte en volg Linsey

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Hoodsport

Dinsdag 5 augustus: Amsterdam-Vancouver
Dag 1:
Om 13:05 vertrok ons vliegtuig vanuit Amsterdam. Na een lange zit van 9 uur kwamen wij om 13:50 aan in Vancouver! Na wat zoeken namen we een taxi naar ons Holiday Inn Airport hotel. Daar aangekomen gingen we een rondje lopen, maar kwamen we al snel tot de conclusie dat er niet veel in de buurt te beleven was. In het restaurant bij het hotel een lekker biertje en wijntje en ondanks dat het pas 18:00 was toch maar gaan slapen, want onze ogen konden we niet meer open houden. Met het vervolg dat we 's nachts om 03:00 wakker waren, het nog konden redden tot 06:00 maar toen was het wel klaar.

Woensdag 6 augustus: Vancouver-Sydney
Dag 2:
Om dit tijdstip kwamen we er achter dat Jan zijn douchgel helemaal leeg gelopen was in zijn koffer en over een deel van zijn kleren zat. Na wat schoonmaken gingen we ontbijten en om 08:30 werden we opgehaald om naar het bedrijf te gaan om onze camper op te halen.
Na wat uitleg over de camper van een dame die nou niet echt fantastisch Engels sprak vertrokken we naar Tsawwassen waar we de boot naar Vancouver Island hebben genomen. Aangekomen daar zijn we naar het plaatsje Sidney gereden. Bij een informatie centrum hebben we wat informatie opgevraagd over RV campings en we wilde natuurlijk graag Orka's gaan zien!
Na wat boodschappen voor in de camper en een rondje lopen door Sidney konden we om 16:30 ons melden om met de boot op stap te gaan. We vonden een groep van 6/7 orka's. Een paar kleintjes en een grote. Ze waren aan het jagen dus spectaculaire jumps helaas niet gezien, maar erg gaaf om deze beesten in het echt te zien. Rond 20:00 waren we weer terug en gingen we naar de camper die op een parkeerplaats stond. Tijdens deze terugreis kwam Jan er achter dat hij de sleutels van de camper kwijt was! We hadden de deuren dicht gegooid en 'waarschijnlijk' de sleutels erin laten liggen. De man van het orka bedrijf heeft ons geholpen door een bedrijfje te bellen om onze deuren open te maken. Binnen 20 seconde was dit gedaan en nu maar hopen dat ze erin lagen anders konden we nog niet weg. Na even goed zoeken van Jan en toch wel beetje paniek ;) sleutels gevonden en konden we op weg naar de RV camping. Mooie plek en heerlijk geslapen.

Donderdag 7 augustus: Sydney-Victoria-Port Angeles
Dag 3:
Na heerlijke nacht in onze camper, maar toch weer vroeg wakker helaas (06:00) gingen we op weg naar Victoria. Daar wilde we de boot naar de Verenigde Staten nemen. Daar aangekomen moest je eigenlijk 12 uur van te voren reserveren om mee te kunnen, maar er was nog plek om 19:30. Geen probleem, heerlijk een dagje rond gekeken in Victoria. 's Middags een RV camping gereserveerd in Port Angeles waar we zouden aangekomen met de boot. Om 18:00 moesten we ons melden bij de camper, want Amerika kom je niet zo maar binnen. Na half uur wachten, formulieren invullen, vinger afdrukken achterlaten kregen we een stempel en mochten we met de boot mee. Om 21:00 kwamen we aan land, na nog wat vragen beantwoorden wie we waren, waar we heen gingen en wat voor beroep we deden konden we op zoek naar de camping. Niet heel eenvoudig in het donder, maar we hebben het gevonden.

Vrijdag 8 augustus: Port Angeles-Hoodsport
Dag 4:
's Ochtends een beetje op tijd op gestaan en van Port Angeles vertrokken naar het National Park Olympic Mountains. De bedoeling was om hier door heen te rijden richting het zuiden, maar dat was helaas niet mogelijk. Wel een heel mooi uitkijkpunt gevonden hier een stukje gewandeld en toen weer terug naar Port Angeles. Daarna zijn we om het park heen gereden richting Olympia. Tijdens deze route langs een prachtig meer gereden en rond 15:30 bedacht dat het wel lekker zou zijn om nu op een camping te gaan staan. Na wat navraag bij een informatie centrum weer een hele mooi camping gevonden. Op de camping Jan zijn kleren gewassen, een lekker bord macaroni gegeten en nu genieten van het campingleven. Planning voor morgen, vroeg gaan rijden en dan lekker veel kilometers gaan maken richting San Francisco!

• 09 Augustus 2014 - 08:41

Nicolette:

Hi lieverds, wat leuk om zo jullie reis te kunnen volgen. Jullie hebben al het een en ander meegemaakt zo te lezen. Gaaf hoor! Ik kijk uit naar het volgende verslag. Xx

• 09 Augustus 2014 - 09:23

Sonja:

Wat leuk Jan en Linsey, dat jullie verslagjes gaan delen met het thuisfront.
    Al zoveel meegemaakt... dat beloofd nog een paar mooie verhalen.
    Genieten jullie er maar lekker van.
    Veel plezier xx

• 09 Augustus 2014 - 09:28

Pau:

Wat een leuke verrassing zo'n uitgebreid verslag!!! Heerlijk om te lezen hoe jullie tijd daar is. Natuurlijk even extra gelachen bij het lezen over het douchegel verhaal en het missen van de sleutels ;-)
    Heel veel plezier samen, verheug me nu al op het volgende verhaal.
    En Lin, misschien handig dat jij de sleutels voortaan bewaard? :-p

• 09 Augustus 2014 - 10:09

Daniëlle:

Klinkt nu al als een onvergetelijke vakantie! Geniet er lekker van Lin en Jan! Ben benieuwd naar de foto's! Heel veel plezier samen! Xxx

• 09 Augustus 2014 - 15:55

Lisanne:

Wat leuk om te lezen! Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Heel veel plezier en geniet ervan! xxx