San Francisco, Death Valley en Las Vegas!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Linsey Haastregt - WaarBenJij.nu San Francisco, Death Valley en Las Vegas!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Linsey Haastregt - WaarBenJij.nu

San Francisco, Death Valley en Las Vegas!!

Door: Linsey van Haastregt

Blijf op de hoogte en volg Linsey

18 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Woensdag 13 augustus: dagje San Francisco (dag 9)Y
Een dagje San Francisco, omdat we 40 mijl van de stad zaten en we niet met de camper de stad in konden hebben we de tour van het park genomen. Een tour van 's ochtends 9 tot 's avonds half 8. Onze gids John heeft de mooiste plekjes laten zien van San Francisco. Hij is in deze stad opgegroeid dus heeft ons plekken laten zien die je normaal met een tour niet zo gauw ziet. Van de Golden Gate, tot de treintjes die door de stad gaan, Pier 39 en Chinatown. We hebben deze dag heel veel van de stad kunnen zien.

Donderdag 14 augustus: Petaluma-June Lake (dag 10)
Op onze weg naar Las Vegas, omdat we verhalen hebben gehoord dat LA niet zo leuk is hebben we besloten om dit links te laten liggen. En richting Las Vegas te gaan rijden. Van San Francisco rijden we door het National Park Yosemite hier proberen we beren te spotten, maar helaas hebben we ze niet gezien. Wel is er een bosbrand in het park en dat is goed te ruiken en te zien. We komen weer wat herten tegen en schieten weer mooie plaatjes.
Aan het eind van de dag komen we bij het meer June Lake, hier vinden we weer een mooie camping waar we gaan overnachten.
Omdat we met onze cruisecanada camper erg opvallen in Amerika hebben we veel aanspraak. Mensen willen weten waar we vandaan komen en verwachten een plaats uit Canada, maar als we ze dan vertellen dat we uit Nederland komen zijn ze helemaal verbaasd. Deze avond komt er ook een meneer langs (zijn naam weet ik niet) en raken met hem aan de praat. Jan stelt uit eindelijk de vraag of het te doen is om door Death Valley heen te rijden. (dit mag eigenlijk niet van het camperverhuurbedrijf) Hij gaat bellen naar een vriend van hem die ieder jaar in Death Valley kampeert en vraagt hem de beste plekjes. Volgens hem is het te doen met een camper. Jan is natuurlijk helemaal overtuigt. (Ik nog niet). Ook vertelt hij ons om naar Bodie te gaan. Dit is een spookstadje. Ligt niet op de route en moeten dan stuk terug maar zeker de moeite waard. Met deze informatie gaan wij lekker slapen en heeft Jan al de route uitgestippeld.

Vrijdag 15 augustus: June Lake-Bodie-Owens Lake (dag 11)
's Ochtends wakker geworden, samen besloten ;) om naar Bodie te gaan. Er mooi stadje om te bekijken. Huisjes met spullen is allemaal zo achter gelaten en erg mooi om te zien. Daarna rijden we door tot aan Owens Lake. Dit is 5 mijl voor de ingang van Death Valley. Hier is ook een informatie centrum en gaan we nog eens vragen of te doen is om door Death Valley te rijden met een camper. Ook hier krijgen we de informatie dat het te doen is, als we maar goed voor extra water zorgen en op tijd er door heen te rijden. 's Avonds lekker slapen en besluiten om de volgende dag het gewoon te doen. We gaan door Death Valley!

Zaterdag 16 augustus: Owens Lake-Death Valley-Las Vegas (dag 12)
's Ochtends om 07:00 zijn we gaan rijden. Het is een hele mooie route en hebben dan ook veel foto's gemaakt onderweg. Binnen 3/4 uur waren we er door heen, en ondanks dat we weinig campers zijn tegen gekomen is het prima gegaan ;). Daarna door gereden naar Las Vegas. Nog zo'n twee uurtjes rijden en toen waren we er. Een mooie RV camping tegen de strip van Las Vegas aan. Beter kon niet. Alleen het is er echt ontzettend warm. Helaas door een migraine aanval van mij hebben we die middag niet veel van Vegas kunnen zien. Na paar uur op bed gelegen te hebben, konden we 's avonds toch nog Vegas in. Samen met een ander Nederlands stel dat naast ons op de camping staat. En 's avonds dan begint het in Vegas. Het is gewoon te gaaf om te zien hoe het hier gaat. Na paar uurtjes rond lopen en vele foto's gemaakt weer terug naar onze camping en lekker slapen.

Zondag 17 augustus: Las Vegas (dag 13)
Vandaag begonnen met eens lekker uitslapen. Wat zijn wij blij dat we airco in onze camper hebben. Na ontbijtje en lekker even een duik in het zwembad, zijn we weer de strip op gegaan. Van hotel naar hotel en lekker in de airco gebleven hebben ons de gehele middag en avond kunnen vermaken. Mensen kijken, hotels bekijken en natuurlijk een beetje gokken. Nu weer terug op de camping gaan we straks lekker slapen en morgen gaan we weer omhoog rijden. De bedoeling is dat we vrijdagochtend bij Kevin en Nicole aankomen in Barrhead.

Tot over een paar dagen maar weer!

• 18 Augustus 2014 - 09:11

Rebecca Klok:

Whauw Lins, erg mooie reis zijn jullie aan het maken!
    Geniet nog even verder van al het moois in de USA.

Gr. Rebecca

• 18 Augustus 2014 - 11:50

Nicolette:

Hi lieve Lins en Jan,
    Tijdens onze skype-momentjes hebben jullie natuurlijk al het een ander verteld, maar wat is het leuk om dit verslag te lezen. Jullie maken een hele mooie reis en hele mooie, leuke en spannende dingen mee. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de foto's! Goede reis verder en heel veel plezier!! Xx